11°C

Aktuális ajánlatok [x]

Milliárdosoké lesz az Andrássy út

Milliárdosoké lesz az Andrássy út
Nem csinál pornót a Docler Holding, nem olyan, mint a Kovi, csupán a felületet adja – próbálja rögtön eloszlatni a félreértéseket Magyari Tamás, a jövő szeptemberben nyíló világszínvonalúra tervezett Il Bacio di Stile luxusáruház leendő vezetője. Mindenesetre tény, hogy az Andrássy út 19 alatti mintegy 4000 négyzetméteres, több mint 5 milliárd forintból megvalósuló beruházás mögött a WebMindLicenses Kft. áll, ami a Docler Holding része.

A cégcsoport legfőbb bevételi forrása pedig a LiveJasmin nevű oldal, ahol némi pénz ellenében webkamera előtt teljesítik a lányok, fiúk és párok a látogatók kívánságait. Ez a világ egyik leglátogatottabb erotikus website-ja, és mivel a neten a közösségi és a keresőoldalak mellett egyébként is a felnőtt oldalak a legnépszerűbbek, a Livejasmin már évek óta a világ 50 leglátogatottabb internetes oldala között szerepel (az alexa.com szerint jelenleg a 48.). A cégcsoport tulajdonosa az egyik legvagyonosabb magyar, a becslések szerint mintegy 30 milliárd forintos vagyonnal rendelkező, a médianyilvánosságot kerülő Gattyán György Zoltán.

Nem csoda, hogy Magyari igyekszik elkerülni a pornós asszociációt, hiszen komoly szakembernek számít: először egy Váci utcai boltot vezetett, majd az Andrássy úti Ermenegildo Zegna vezetője volt, azé az üzleté, ahol a fél magyar felsővezetői szféra vásárolja az öltönyét. A leendő áruháznak egyébként csak beruházója a WebMindLicenses Kft., az üzemeltetést a szintén a csoport érdekeltségi körébe tartozó Il Bacio di Stile Kft. végzi majd, ebben Magyari Tamás is társtulajdonos.

Az Andrássy út 19 számú épület információink szerint korábban a spanyol Mango márkáé volt, akik 5 éve, szisztematikusan vásárolták ki az az egyes lakókat és tulajdonosokat az épületből. Végül mégsem nyitottak üzletet, ehelyett eladták az immár egy kézben lévő Andrássy 19-et Gattyánéknak. „Ezzel 5 év munkáját spóroltuk meg, persze ez az árban is tükröződött” – fejti ki az áruház leendő vezetője, aki saját bevallása szerint már 6-7 éve tervezi egy ilyen áruház megvalósítását.



Kérdésünkre, hogy vajon a magyar piac elég érett-e egy 4000 négyzetméteres, 3 szintes luxus áruházra, Magyari igennel felelt, sőt, szerinte ez a forma – a multibrand, vagyis többmárkás, nagyméretű áruház – az egyetlen, ami a luxusszegmensben igazán sikeres tud lenni ma Magyarországon. „Jelenleg az Andrássy úton ugyanaz a 2-3 ezer ember vásárol, miközben legalább 20 ezer olyan felső státuszú ember él az országban, akiket érdekel a divat és az öltözködés” – magyarázza Magyari, aki szerint őket eddig a gyatra kínálat miatt nem tudták elérni az Andrássy úti üzletek.

Ezért kénytelenek voltak külföldön – Bécsben, Londonban, Milánóban – vásárolni. A leendő kínálatról sajnos nem kaptunk felvilágosítást, Magyari csak annyit árult el, hogy az Il Bacio di Stile „egy szobáról szobára bejárható palota” lesz, ahol inkább közös térben lesznek a márkák, csak egy-egy elkerített sarok lesz majd. A legfelső szinten egyébként lesz egy panorámás, felső-közép kategóriás étterem is és mélygarázst is terveznek építeni az áruház alá. Az épület átalakítása várhatóan még ebben a hónapban elkezdődik, a tervek szerint 2012 júliusára fejeződik be, és szeptemberben nyithatnak.

hány magyar vásárol luxusboltokban?

Ha hihetünk a Merrill Lynch és a Capgemini 2010-es felmérésének, 9600 magyarnak van legalább 1 millió dollárja – azaz mintegy 200 millió forintja -, szigorúan ingatlanvagyon nélkül. Szlovákiában 2800-an vannak, ez azért érdekes, mert sokan jönnek át Szlovákiából hétvégén az Andrássy útra vásárolni a bőségesebb kínálat miatt. Nem kell azonban dollármilliomosnak lenni ahhoz, hogy valaki ezekben a boltokban vásároljon: a Szonda Ipsos egy korábbi felmérése 400 ezerre becsülte azokat a magyarokat, akik luxuskörülmények között élnek.



Egy fecske azonban nem csinál nyarat, újabb budapesti luxusforradalomhoz legalább két szereplő kell. Az Il bacio di Stile mellett a tavaly megszűnt Armani Caffe helyén nyílik majd több márkát is forgalmazó üzlet, a Capsula, ahol a Fashion & Cafe Zrt. a beruházó. A cégben a Napi Gazdaság becslése szerint a mintegy 10 milliárd forintos vagyon felett diszponáló Kedves Ferenc kft-je a 80 százalékos tulajdonos, és ő az igazgatóság elnöke is. Ez jóval hamarabb, várhatóan a nyár közepén, végén nyitja majd meg kapuit és már sokkal többet lehet tudni róla, mint a másik luxus áruházról.

Méretben ugyan nem kelhet versenyre az Il Bacio di Stilével, hiszen üzlettere csak 260 négyzetméteres lesz, exkluzivitásban azonban állja a versenyt. Olyan Magyarországon eddig csak az ínyencek által ismert világmárkákat hoznak ugyanis be, mint az Emilio Pucci, a Paciotti vagy a Blumarine, de lesz náluk Dolce & Gabbana, Yves Saint Laurent, Givenchy by Riccardo Tisci, Giorgio Armani és kapható lesz a Tom Ford női vonala is, amit csak idén kezdenek először árusítani többmárkás üzletekben is.

Lázár István, a Fashion & Cafe Zrt. vezérigazgatója szerint talán ez utóbbi márka a legérdekesebb, mert a Capsula egyike lesz annak a néhány, kiemelt üzletnek a világon, ahol az értékesítés megkezdődik.

magyar tervezők csak a második vonalban

Magyari Tamás egyelőre nem kívánja magyar divattervezők darabjait árulni luxusáruházában, mondván, hiába tehetségesek, egyikük sem tudta még olyan vonzó márkává alakítani magát, hogy versenyre kelhessen a külföldi luxuscégekkel. Hamarosan azonban megnyílik a Vörösmarty téren a volt tőzsdepalota helyén a Váci1 üzletház, a vezetőség pedig már tárgyal magyar divattervezőkkel, így lehetséges, hogy a 4. emeletet a magyar divatnak szentelik majd. A Váci1-be egyébként az árban második vonal, a felső-közép kategória érkezik majd.




Aktuális ajánlatok [x]

Ajánlott lap.hu oldalak: